19 Feb 2012

Kisah fitting baju sandingku

Happy sunday everyone!


this week kind of a bz week for me

preparation for viva thesis for next week (to be precisely on Wednesday) and also preparation for wedding day (another two weeks time) that we called kerja-gila-tergeliat-satu-badan (hoho)

Today nak share cerita my fitting baju sanding... yesterday went for fitting... for twice!


ceritanya begini, sepatutnya semalam me, my mom, my fiancee and my future mother in law patutnya pergi bersama2 sebab sewa dari butik yang sama

tetapi al kisahnya, kita yang merancang, tuhan yg menentukan =)

my mom tak boleh pergi pagi sebab ada tetamu di rumah, so kena pergi sebelah petang

my fiancee pulak vice versa sebab dia kena pergi tempah kek kawin waktu petang


jadi tu sebab aku kena pergi pagi dan petang = fitting 2X baju


but luckily I did 2x!


pagi tu bergegas ke butik tu untuk fitting baju bertandang at his side, the dress was awsome! I very like! some more, I look slimmer? (hahahaha!)

En tunang tak berkelip mata pandang? haha I caught u there syg :p


but UNFORTUNATELY bila fitting baju for majlis at my side, the dress quite not satisfy me...en tunang and his mother pun macam tak puas hati dengan baju tu tapi pembantu kedai tu cakap ok jer nnt lepas bagi dry cleaning dan alter

actually I was not very happy with baju for my majlis walaupun pada asalnya aku memang setuju nak pilih baju tu time bayar deposit haritu tapi tak fitting lagi sebab time tu dah ada orang booking for another wedding


**disclamer: baju yang kita nampak cantik di display tak semestinya cantik bila kita pakai atas badan kita sebab masing2 ada bentuk badan yang berbeza =)



petang nya pulak setelah mak aku tengok2 baju tu, dia pun tak happy jugak..

tapi luckily time aku pergi petang tu Kak Zie ada, Kak Zie bos kat situ and dia sangat professional & dia dengar masalah kiteorang dengan penuh concern dan suggest baju lain which is more better
and pretier (to me lar)

sebenarnya aku bukan sengaja nak tukar2... tapi bila fitting tengok2 baju tu ada bnyk flaws sana sini... aku tak puas hati dengan pembantu kedai tu..agak panas hati dengan dia tapi aku buat tak tau jer sebab malas nak gaduh


sebenarnya kan, pembantu kedai tu dulu was very friendly person (before amik deposit) tapi what i did not like is she keep on complaining about the customer yang lepas2

itu sangatlah tak professional tapi nasib baik Kak Zie ada kat situ, dan dia yang sibuk2 selesaikan masalah kiteorg bila Kak zie setuju tukar baju, pembantu kedai tu mengomel2 macam kita ni menyusahkan dia


dan worst part, sepatutnya dia alter baju tu ikut badan kita sebelum pergi fitting baju tapi dia asyik komplen jer pasal customer2 lain and cakap kat aku dia bz dan tak sempat buat kiteorang punya baju


macam mana tu?bila aku try baju yang tak ikut saiz badan aku maka nampak lah berlimpah ruah sana sini and she should know better macam mana rasanya bakal pengantin tengok baju tak seperti yang diharap kan..

***disclamer: pengantin (especially perempuan) & baju kahwin = dua elemen penting



lain kali aku nak pergi time kak zie ada (Az*ka collection)... malas nak jumpa ngan orang lain sebabnya:

1- pembantu kedai yg tak prihatin terhadap pelanggan >> langsung tak rasa prihatin bila baju tu tak fitting elok dan cakap baju tu ok padahal sebenarnya tak ok


2- pembantu kedai yg asyik mengkomplen pasal customer lain dekat customer>> aku menyampah laa dgn orang macam ni... asyik komplen, komplen, komplen tapi problem aku kau tak settle kan


3- pembantu kedai yang komplen dia penat >>kalau penat, carik kerja yang tak penat? sebab uruskan majlis pengantin memang penat




itu la sedikit sebanyak kisah fitting baju aku sampai 2X (pagi: dgn en tunang dan ibu nya; petang: dgn my mom)


nasib baik shah alam & klang dekat jer

akhirnya, tukar baju lain (yg baru) warna yang sama dengan tema dan I love my dress! hopefully everything would turn out well


amin




***selesai bab baju***




today nak buat food testing ! and discuss about dewan pulak

1 comment:

Anis_Apis said...

bestnya dah fitting baju...wanie majlis bila ya? jgn lupa jemput k :)