10 Feb 2012

Harga setem kad kahwin...Drama tragis!

dear all,

semalam telah selamat ku poskan kad2 kawin kpd kawan2 semua...
aku guna setem 50 sen sebab orang kedai tu kata kalau sekitar selangor or kl ok jer guna setem 50sen

harini hati aku tak sedap, terus google harga setem..

sangat la terkejut bila beberapa B2B blog ckp if sampul surat bercorak2 (selalunya kad kawin) akan dikenakan charge 80 sen!!!

arghhh sangat tension ok! macam mana ni..kad dh pos plak tu...besar kemungkinan kad saya tak akan sampai?? (mintak dijauhkan!)
dah pulak tu, sampul kad kawin aku ada corak2 bunga...dah la kena charge extra sebab buat corak2 bunga pastu harga setem plak mahal dari harga kad!

aku bukan tensen sebab harga sangat..tapi aku tensen takut2 kad tak sampai!
yang pos malaysia ni pun satu, orang biasa macam aku ni mana laa nak tau benda2 macam ni... dah la iklan pun tak buat... tensen la macam ni... perlu ker aku hantar semula kad2?


pening & stress mode!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
rase macam nak nangis...esok kena pergi pos opis tanya org tu betul2... menurut sumber dari blog2 lain katanya, harga setem yg kurang akan jadi surat mati atau dengan erti kata lain tak dihantar... aku sangat stress! kena tidooo sekarang! arghhhhhh........

9 comments:

S.n.Fariza said...

mmg 80 sen sbb bkn standard pos biasa.
alhamdulillah time fariza kena 80 sen dan semua sampai :)
better bw cth envelope dan tjk kat org pos itu ok.

Just^me said...

itu la fariza, harini nak pegi pos tanya org tu...kalau tak boleh, apa kan daya, kena laa hantar semua kad2 tu... uhuk2

ct cucubi said...

alhamdulillah dah terima kad awak walapun berharga 50sen.. hehehe

Just^me said...

alhamdulillah.. kawan2 lain pun dh terima kad tu siti... =) huhu...semoga Allah rahmati posmen yg menghantar kad kawin tu.. Amin :)

moral of the story: sila bertanya dahulu sebelum pos terutamanya kad kawin.. huhuhu

Dira said...

skrg ni, harga setem lg mahal dr harga kad kn? huhu

Just^me said...

haah dira, mmg setem lagi mahal sekarang ni... wanie tak pikir budjet on setem... terlupa nak kira sekali haritu..

moral of the story: utk kad kawin budjet perlu kira harga setem sekali :)

Cik Jan said...

sori lari tajuk. jom exchange link.
suke bace blog u.

i dah follow u, follow me back...k

thanks.

W a n a Eiskay said...

Salam. Betul ke kalau kad kahwin sampul bercorak setem 60sen, dorg tak hantar kad tu? :(

Just^me said...

salam wana, menurut pengalaman haritu, sampai atau tak bergantung kepada posmen, ada yang sampai tapi sebilangan kecil ada jugak yang tak sampai. dah ter hantar guna setem 50 sen, terpaksa la follow-up and call secara rawak tanya tetamu dah dapat ke belum kad (sangat tak praktikal) tapi alhamdulillah, sebab kawan2 memang selalu berhubung, dieorang dah dimaklumkan kalau kad tak sampai tu sebab setem harga 50 sen. tapi ramai yang dapat, so tak payah risau sangat cuma kena tanya laa balik tetamu sama ada sampai ke tak kad tu.