9 Aug 2011

Entri tunang: Part I


Macam tak percaya plak ini adalah entri pertama tentang tunang secara rasmi yang aku tulis kat blog nih..huhu..terharu plaks

Macam2 perasaan ada- gembira-nerves-bla bla

aku try la google senarai checklist tunang blog2 orang lain
sangatlah detail ok! salute la kat dieorang ni.. memang gempak
sedikit sebanyak dapat laa aku belajar dari orang lain kan
huhu..

checklist aku panjang berjela..
tapi yang dah terbuat adalah hantaran dulang hantaran ajer
tu pun adik aku tolong
giler relax aku nih
(dalam hati tuhan jer tau..hehe)

checklist
1- hiasandulang hantaran
2- baju tunang
3- katerer makanan
4- jumlah tetamu nak jemput (pada aku nak simple2 aje, tapi ikut la pada parents aku nnt nak ajak berape orang kan)
5- hiasan rumah/ mini pelamin (tak berape penting kot nak pelamin..asalkan lawa dah la ek?)
6- jurumakeup (aku still rase tak perlu nak makeup2 tapi tengok la dulu keadaan...kalau solek sikit baru la nampak cantik kan? best jugak kan/? hurmmmmm.... nak jugakkkkk)
7- cincin tunang untuk lelaki (ikut adat orang kelantan, lelaki dapat cincin time tunang..huhu.. untung laa kan :D)
8- barang2 hantaran tunang (ini kena check list asing nih..huhu)

ini baru checklist tunang...belum lagi kawin punya checklist...
baru aku tau rupa2nya persiapan kawin tu cukup2 memeningkan kepala
nasib baik kawin tu bukan tiap2 hari..
no wonder la upah wedding planner mahal
huhu..


aku harap final tesis aku ni lepas laa...dapat laa aku tumpukan sepenuh perhatian aku kat kerja2 kawin nih...
moga2 lancar semua nya...Amin~

No comments: