13 Mar 2011

Soalan-soalan yang saya selalu kena jawab tahun ini


Ok, kekawan semua,
cuba kamu semua pikir sejenak
tahun ni soalan2 apa yang orang selalu tanya kamu bila jumpa kamu?

tujuan artikel ni untuk suka-suki jer

tapi bila pikir secara serius, rasa nak tergelak sorang2 sebab banyak kot soalan2 yang tak tau nak jawab macam mana

Ok, aku bukan artis atau selebriti tapi ada la lebih kurang macam artis jugak la kot sebab orang suka jer tanya aku soalan-soalan ala2 Abang Nas Ahmad Melodi tu.. hahaha! ;p


Ok, sedia? 1...2....3....

soklan2 terjah bersama makcik pot pet ala2 abg nas ahmad melodi:




soklan faveret: Bila nak kahwin/ langsung/ kenduri atau soalan2 yang sama waktu dengannya..

komen aku: aku dah berkali2 explain yang aku memang nak kawen tapi tunggu masa sesuai... aku bukan nya suka-suki tak nak kawin...
takdir orang lain2... kau jangan nak samakan takdir aku ngan kau..
kau kawin awal takdirnya, aku pulak kawin lambat dari kau
susah sangat ke kau nak terima hakikat tu?

aku cool jer kalau orang tanya soalan bila kawin sebab itu menunjukkan dieorang take care pasal aku...tapi kalau dah bertalu2 tanya soklan yang sama, kau bengang tak? macam soalan dalam iklan tu: burung murai. contoh situasi aku adalah seperti video di bawah (macam soalan contoh SPM ajer ;p):



soklan yang buat aku terkejut beruk: Kenapa sambung PHD, nanti bila habis, nak kerja apa? zaman sekarang tak perlu sambung PHD nak gaji besar2

komen aku: -_- lagi sekali aku terkejut beruk.... apakah? -_-
aku terdiam dan tersenyum aje (konon2 nak berlagak cool ala2 artis kena terjah)
aku bukan nak gaji besar sambung phd nih...dengan rendah diri aku rasa itu bukan lah matlamat hidup aku... aku bukannya kata aku tak perlukan duit tapi bukan sebab itu aku sambung phd...

macam ni la, aku bagi soklan ala2 untuk kau paham untuk menjawab soalan:
kenapa perlu beranak ramai2? zaman sekarang tak perlu anak ramai2, buat beban ajer

apa rasa kau kalau aku tanya soalan tu kat kau??
tapi aku cool ajer sebab aku andaikan mungkin kerana kau takder la paham situasi aku sebab tu la kau cakap2 macam tu kan..
tak apa lah...aku redha jer ngan soalan kau..


soalan ketiga: tesis dah siap ker? dah berapa chapter??

soalan ni soalan biasa...tak mencabar pun sebab jawapan aku sama jer skema nya..
hahaha
iyer, saya masih dalam proses... perlu diingatkan saya seperti kura2 bila menulis tesis (maaf ya kura2 sebab cakap kamu slow macam saya)
tapi aku sedang berhempas pulas sampai perut memulas la ni...
kalau bos tanya lagi laa senak perut...

ook2 aku kena tulis tesis ni...dah melencoong jauh nihhhhh....bila sebut bos jer terus senak balik...adoi!!!

ok la nnt aku hupdate berita2 terbaru dan terkini ya!

-sekian, terima kasih-


**** Owh rupa2nya ada jugak orang buat artikel pasal kes ni... (bukan aku sorang jer yang pikir macam ni....


aku rasa artikel ni macam ditulis oleh orang yang extra sensitif tapi tak apa lah kan, kita berkongsi2 rasa ;D

1 comment:

ct_cucubi said...

Sabo jelah wanie.. hehehehe