29 Mar 2011

Hippo kalau mengganas.............


Aku ingat hippo tak kuat
dah ler badan besar
pastu berkubang jer kat pool
aku ada stigma negatif terhadap hippo
walaupun hippo ni comel dan selalu dijadikan maskot tapi aku cukup tak suka hippo
pada aku hippo tu tak comel dan tak cool langsung berbanding haiwan lain
tapi kan, haritu aku tengok ASTRO - animal channel (jangan tanya napa aku tiba2 tengok channel animal planet ;p)
kat rancangan tu aku tengok survival binatang pada musim kemarau
ada satu jer lopak air yang dihuni oleh beratus2 ekor buaya
semua binatang terpaksa bertaruh nyawa nak dapatkan setitis air dari lopak yang dah nak kering kontang tu

tapi ada satu jer binatang yang buaya tak berani kacau
selamba jer binatang tu masuk dalam lopak air tu
dah pulak tu siap join in the club buaya2 tu berkubang...
itu lah mak hippo dan anak hippo
langsung tak takut dengan buaya2 tu
aku pun terkesima
hippo?
kenapa hippo?
aku kagum betul la
rupa2nya hippo punya rahang sekuat buaya punya rahang
aku ingat hippo ni manja2 ala2 fasha sandha tapi rupa2nya bukan
ganas jugak hippo nieh

wahai hippo, aku underestimate kau selama ni
hari ni aku insaf sebab kau memang hebat dan kool

kat bawah ni ada gambar2 dari internet yg aku tak sengaja terjumpa plaks
ganas gak hippo nieh...
kalau korang tak sampai hati tengok aksi2 ganas, dinasihatkan korang jangan tengok ;p
kesian plak aku tengok buaya tu... ish ish..


ceritanya begini:


Pada suatu hari, ada seekor buaya yang nak jadik raja (konon2nya lah)
dia nak conqure kolam tapi kolam tu dihuni oleh sekumpulan hippo yang aman damai
Buaya tu buat hippo rasa sangat menyampah kerana mengganggu ketenteraman hippo2 tu berkubang di kolam....
sebaik saja hippo2 tu rasa tak boleh bersabar lagi, tiba-tiba............

<
<
<
<
Hippo tu gigit si buaya yang berlagak bagus tu..
gigitan dari rahang hippo yang sangat kuat sampai kan buaya tu meraung kuat2
kesian buaya tu
tak tau ler buaya tu masih hidup atau tak...




begitulah ceritanya,

terima kasih ;D

oh!moralofTheStoryFening2Lalat: jangan underestimate orang yang tak cool tapi mungkin mereka sebenarnya cool dan merbahaya (watch out ;p)




4 comments:

MeGaDraMa said...

eh wanie... kesian buaya tu!

hanya wanita biasa said...

haah, memang kesian pun....tapi tengok animal planet mmg gitu... kadang2 tak sanggup tengok.

hari ni kite kesian kat buaya tu...nnt episod lain, kite kesian plak kat hippo tu kan?

Ice Rose Princess said...

wanie, sy suka moral of the story! bole la buat peribahasa baru: air yg tenang jgn disangka tiada hippo ;)

hanya wanita biasa said...

betul tu....hippo ganas dalam diam2....kalau buaya tu kita dah sememangnya tau die tu ganas tp hippo dalam senyap2 dan slow motion die sebenarnya ganas ;p