10 Mar 2010

Siapa setuju, semua bayi adalah GORGEOUS??


Entri kali ini tentang baby..
Pada aku semua baby adalag comel...
Kalau korang tak setuju, cuba selongkar balik gobok album lama korang masa kecik2 dulu...comel kan?? haa... memang laa baby mana yang tak comel?
semua baby comel, suci, murni...

Kalau nak tengok senyuman yang paling jujur, cuba perhati baby senyum...
senyuman yang jujur dan menawan...
sejuk jer hati tengok kan?




Aku buat entri ni sebab kebelakangan ni banyak kes buang baby kat surat khabar..
Korang bayangkan, macam mana baby tu di buang sesuka hati..
dalam jamban, sungai dan paling menyedihkan kena bakar dengan sampah pun ada..

Kadang2, aku rasa sedih sebab baby tu tak berdosa apa2 pun.. kalau tak nak baby tu, serahkan kat orang... sekurang2nya berilah peluang baby tu hidup..

ada orang nak anak tak dapat2, ada orang pulak senang2 buang anak...
ke mana hilangnya naluri seorang ibu?
ataupun naluri seorang ibu terhapus dek kerana malu?

aku nak kongsi kan nasihat ustaz hasrizal (yang tulis buku 'aku terima nikahnya' klik entri)
"Begins with the end in mind"

Sebelum lakukan apa2, fikirlah semasak-masaknya..
jangan biarkan nafsu mengawal diri

p/s:gambar di atas adalah gambar anak buah saya yang ada iras2 Shin Chan ;D ... BTW, namanya Muhammad Fahim ;D



No comments: