21 Feb 2010

Movie of the week! ;)


Movie: Percy Jackson and the Lightning Thief

Baru selesai menonton cerita ni....

For me ceritanya menarik dan sesuai ditonton oleh semua peringkat umur..
Jalan ceritanya ada tapi kalau korang tak suka cerita imaginasi, maka cerita ini tak sesuai sebab jalan cerita ni macam gila2 sikit dan memang tidak logik dek akal lah kan..
kalau pada aku, ceritanya bagus dan memang menghiburkan lah.... ada babak komedi dan unsur imaginasi yang boleh layan..Okey lahh aku bagi 3 setengah bintang ;)

Sipnosis cerita version aku (bagi sesiapa yang berminat shj..heehee)

Secara umumnya kisah ini adalah tentang pengembaraan Percy Jackson's dan dua sahabatnya untuk selamat kan mak dia yang diculik oleh Hades (dewa Greek).

Awal cerita bila Percy adalah seorang budak kolej biasa yang ada masalah ADHD (Attention deficit hyper disorder) iaitu sejenis penyakit yang sukar untuk membaca, menulis dan mengeja. Rupa2nya dia seorang anak kacukan (kacukan antara dewa air yang namanya 'Poseidon' dan manusia) sebab tu lah dia ada masalah membaca sebab dia hanya boleh baca ayat Yunani purba jer ;)... Ceritanya bermula bila dia dapat tau dia ni anak kacukan setelah tiba2 menjadi suspek sebagai pencuri lightning bolt oleh dewa Zeus. Jadi dia ni jadi orang buruan dewa, dan kena masuk kat sekolah budak2 kacukan (konon2nya kacukan dewa) untuk di training sebagai pahlawan... Percy memulakan pengembaraan nya ke dunia dewa2 untuk cari mak dia yang diculik...

Akhirnya korang kena la tengok sendiri yer ;)







No comments: