27 Feb 2010

Kentang lenyek ooo kentang lenyek~



Menu hari ini, mak aku nak masak bergedil kentang...

Korang mesti pernah makan bergedil kan? tipu la kalau tak pernah makan bergedil kalau dah namanya tinggal kat Malaysia ni mesti la pernah kan? ;)
ni haa gambar bergedil kalau korang tak tau

Bila mak kata nak masak bergedil kentang jer memang konperm dan tak syak lagi aku laa tukang kopek kulit kentang tuh..
adoi! korang tau kan betapa azabnya nak kopek kentang yang sudah direbus... panas bukan main nak kopek kulit tuh. kalau nak tunggu sejuk plak bukan main lama jer...

Jadi aku pun cuba la nasib (nasib si sabut dan batu), carik kat youtube cara2 mengopek kulit kentang dengan mudah...

Hasilnya-->Walla! akhirnya aku jumpa
korang tengok la sendiri macam mana dieorang hiris dulu kulit kentang tu pastu rebus. lepas rebus tu masukkan dalam ais and then kopek! nampak macam senang jer..
bleh la aku try praktik harini..wahahah (gelak eksited giler ;p)
Selamat memasak semua ;)

No comments: