9 Jul 2009

Kotak AJAIB



kotak mainan ajaib... tengok laa macam mana orang begitu fanatik:

video

baru2 ni selalu jer nampak kotak2 ni dijual di kedai2 runcit...
Rupa2nya trend kotak ajaib ni ada balik...
Apa yang ajaib nya? sebab ia boleh buat aku Happy!

Teringat time dulu2 main kotak ni macam khusyuk bebenor... sakan betul waktu tuh...
sekarang ni bila tengok kotak tu macam biasa aje... tak de pun rasa teruja seperti time kecik2 dulu... dulu sanggup merengek2 kat mak ayah nak beli kotak ajaib nih... rasa kotak ni hebat sangat... ada macam2 kaler... pastu boleh pusing2 kotak nih...

agaknya masa berlalu... kotak ajaib ni tak berubah mungkin yang berubahnya cuma aku...
Ia mengingatkan aku betapa berbezanya pemikiran kanak2 dan pemikiran orang dewasa (ehem2.... aku considered aku dah dewasa laa kan since dah umur 25 thn? :p)
Kotak ajaib nih pernah menggembirakan aku zaman bebudak dulu... haihh cepatnya masa berlalu..


waktu budak2 senang untuk gembira... bahkan jika diberi kotak 'ajaib' ni pun dah rasa macam di puncak dunia... Bila dah besar panjang nih benda2 macam kotak ajaib ni tak mendatangkan kesan 'euphoria' lagi...

Lalu benda apa yang mendatangkan kesan gembira? Pada zaman sekarang, gadjet seperti kamera berpixel tinggi dan laptop yang tercanggih menjadi medium untuk mendapatkan kesan euphoria.... bukan kotak ajaib.... kotak ajaib menjadi kenangan terindah di masa lalu........


Kotak ohh kotak....


Mungkinkah kotak ajaib cuma kotak??
Keajaiban yang hilang....


p/s: entri ini adalah entri yang tidak mempunyai unsur2 pelajaran cuma entri merapu2 sahaja... sekiran terima kasih :D

No comments: