31 May 2009

Thank you GSC



Well for those who didn't know, 10 May is my birthday!! :)

Yeah, happy belated birthday to me..
hehe
first, thanks to GSC for giving me GSC BIRTHDAY COUPON
yeapppiii!!! yeahhh....
Free ticket during of month actual birthday which valid for movies marked asterisk(*) only.
(-_-")

FOr those who want free movie ticket, just be a member at gsc.com.my and you can claim the ticket during your birthday or month of your birthday...


26 May 2009

P.H.O.B.I.A List



Phobia of Spiders- Arachnephobia or Arachnophobia


DO you suffer from phobia disorder?
Well, some of us freak out when it comes to something that they fear off.

Some weird name for phobia disorder is:

Clowns- Coulrophobia:



Lepidopterophobia- Fear of butterfly:




Eisoptrophobia- Fear of your own refection:



Decidophobia- Fear of making decisions



Agyrophobia or Dromophobia- fear of crossing streets, highways and other thoroughfare



Fear is not a factor if you have courage to confront it as a challenge right??



GO GO!!!!!!

Aku dan dirimu| Ari Lasso feat. Bunga Citra Lestari

Tiba saatnya kita saling bicara
tentang perasaan yang kian menyiksa
tentang rindu yang menggebu
tentang cinta yang tak terungkap

sudah terlalu lama kita berdiam
tenggelam dalam gelisah yang tak teredam
memenuhi mimpi-mimpi malam kita

reff:
duhai cintaku, sayangku, lepaskanlah
perasaanmu, rindumu, seluruh cintamu
dan kini hanya ada aku dan dirimu
sesaat di keabadian

jika sang waktu bisa kita hentikan
dan segala mimpi-mimpi jadi kenyataan
meleburkan semua batas
antara kau dan aku,
kita....

duhai cintaku, sayangku, lepaskanlah
perasaanmu, rindumu, seluruh cintamu
dan kini hanya ada aku dan dirimu
sesaat di keabadian

25 May 2009

Semalam, Hari Ini dan Esok

Semalam
adalah semalam

Namun tindakan semalam akan menjadi penentu hari ini...
Andai ada sebarang kesilapan berlaku pada hari semalam,
Hari ini akan jadi sulit
Namun, hati jangan kau gusar,
Ia boleh diselamatkan dengan membetulkannya semula.

Namun sempatkah keadaan pulih sebelum hari esok menjelma?

-ZZZ-

Kisah mimpi semalam

Semalam aku mimpi lagi..bukan mimpi kawin.... tapi mimpi pelik2..mungkin sebab terlupa basuh kaki dulu kot sebelum tido...hehe...


kisahnye begini, dah dua kali aku mimpi bersiar2 dengan seorang pemuda yang tak dikenali.
tapi muka pemuda tu tak jelas lah....

Yang herannya, ayah aku juga bermimpi perkara yang sama... aku keluar bersiar2 dengan seorang pemuda yang tak dikenali. Siap ayah aku marah sebab aku sepatutnya keluar dengan Mr I (buah hati aku)... pelik kan? dah dua kali mimpi... siapa pemuda tu eh? aku keluar dengan pemuda yang tak dikenali dalam mimpi..pelik bukan?

Beberapa tafsir mimpi dalam internet yang sempat aku google adalah:

-Melihat pemuda / tidak dikenali
Jika orang yang bermimpi itu melihat diikuti oleh pemuda bererti dia akan berjumpa dengan musuh.Jika dia melihat pemuda yang tidak dikenal dan sangat marah melihatnya, maka dia akan berjumpa dengan musuh yang sangat dibenci orang. Jika dia senang melihatnya, maka dia akan bertemu musuh yang disukainya.


Jika macam tafsir mimpi tu betul, sangat laa horror ok?!

hehehe..... tapi tah2 mimpi tu hanyalah mimpi...

tak percayalah!! (kalau mimpi baik2 percaya tapi kalau mimpi buruk tak percaya pulak! hehe :p)




17 May 2009

Dr. Sheikh Muszaphar nak kahwin!


Tahniah!
Dr. Sheikh Muszaphar Shukor Sheikh Mustapha telah mengakui bakal mendirikan rumah tangga dengan buah hatinya, Dr. Halina Mohd. Yunos, 27, pada pertengahan Julai 2009.
Kepada peminat fanatik Dr Sheikh tu jangan frust plak yer :p


erm... I just wondering since Dr. Sheikh Muszaphar Shukor telah kembali kejawatan asalnya iaitu specialist surgeon di UKM, (tetapi hanya bertugas sekali seminggu) siapa lagi yang nak memajukan
space technology di Malaysia? dah senyap tanpa khabar berita...

entah la. No komen hanya mampu tulis di blog......
-titik-

16 May 2009

banned hydroxycut product!


The U.S. Food and Drug Administration (FDA) is warning consumers to immediately stop using Hydroxycut products by Iovate Health Sciences, Inc., of Oakville, Ontario and distributed by Iovate Health Sciences U.S.A., Inc. of Blasdell, NY. Hydroxycut products are associated with a number of serious liver injuries.

The FDA has received 23 reports of serious health problems ranging from jaundice and elevated liver enzymes, an indicator of potential liver injury, to liver damage requiring liver transplants. One death due to liver failure has been reported to FDA. Other health problems reported include seizures; cardiovascular disorders; and rhabdomyolysis, a type of muscle damage that can lead to other serious health problems such as kidney failure.

Hydroxycut products are dietary supplements that are marketed for weight-loss, as fat burners, as energy-enhancers, as low carb diet aids, and for water loss under the Iovate and MuscleTech brand names. The list of products being recalled by Iovate currently includes:

Hydroxycut Regular Rapid Release Caplets
Hydroxycut Caffeine-Free Rapid Release Caplets
Hydroxycut Hardcore Liquid Caplets
Hydroxycut Max Liquid Caplets
Hydroxycut Regular Drink Packets
Hydroxycut Caffeine-Free Drink Packets
Hydroxycut Hardcore Drink Packets (Ignition Stix)
Hydroxycut Max Drink Packets
Hydroxycut Liquid Shots
Hydroxycut Hardcore RTDs (Ready-to-Drink)
Hydroxycut Max Aqua Shed
Hydroxycut 24
Hydroxycut Carb Control
Hydroxycut Natural

For more detail, click FDA website



15 May 2009

tafsir mimpi kahwin

Bangun tidur pagi ni terus confused.
-blur2-

terasa macam baru sahaja melalui perjalanan yang sangat jauh.
Semuanya macam 'real' atau betul.


ish ish...ingatkan betul2 sebab memang rasa real.
aku mimpi aku sedang membuat persiapan kenduri kahwin..
Semua orang gembira, aku gembira.

cincin kahwin pun dah diterima..
di luar rumah riuh rendah dengan suara orang ramai.
Hantaran warna merah siap bersusun.

sumber: semut.onsugar.com
sumber: Jantoo cartoon

Apakah makna mimpi nih eh?
Harap2 petanda baik la kan.
Or hanyalah mimpi yang best!
Mungkin ia adalah psikologi diri sendiri.
tapi memang dalam masa terdekat ni tak terpikir langsung untuk berkahwin macam mana la sesat boleh mimpi kahwin nih..haihhh....
mimpi ohhh mimpi...

kan bagus kalau boleh bermimpi lagi...
mimpi best2 selalu sekejap jer....
hehehe...
tapi yang hairan nya, aku tak pulak mimpi bakal suami.
mimpi berada dalam suasana kenduri kahwin jer...
mungkin mimpi ni akan bersambung?? hehehe
Alahai...kalau cakap panjang2 nanti orang cakap aku dah gatal nak kahwin tapi nak buat macam mana, mimpi ni di luar kawalan aku.

Adakah satu petanda??

Jeng...jeng...jeng...

8 May 2009