28 Feb 2009

PINKish Killers~~

Just peel your eyes and cover it with pink ya!
Ready?
>
>
>
>
>
>



There are many stuff at Super cool Baby.



Wahh lucky me if I got a watch like this one!


A car like this anyone, perhaps? No.....


Snickers which attract people and.....maybe a dog too will like to bite it coz it looks like a candy bar.... ngeh ngeh.... but dog don't eat candy aite?

Shoes!!! blink2 and pink.....wahhhhhhhhhh glamourous sehhh!



Nokia N72 pink version so pweeetyyyy!!!!


Ishhhhhh soooooooooooooooo sweeeeeeeeeeeeettttttttttttttttttt~~~~


CARA JADI JEJAKA IDAMAN

Baru2 ini saya berjumpa dengan kawan lama, Z (bukan nama sebenar) di pusat beli belah. Kami pun bersembang2. Maklum la lama tak jumpakan, lagipun Z belanja makan..hehehe....
Tiba2 soalan cepu emas pun muncul:

Z bertanya kepada saya, macam mana nak jadi jejaka idaman?

Saya pun menjawab, "Nak jadi jejaka idaman ke atau nak memikat perempuan?"

Z, "jadi idaman dengan memikat wanita lain ker?"

Saya, "lain lah, jejaka idaman tu ciri-ciri yang disenangi wanita dan bukan bermaksud wanita itu mesti terpikat pada kamu. Contohnya, Anuar Zain tu jejaka idaman tapi tak semestinya semua wanita yang minat dekat dia tu nak kahwin dengan dia"

Z, "ooooo macam tu ka? tak tau pulak aku"

Saya, "dah tau tak pe"

Z, "Aku minat dengan sorang aweks ni...tapi macam mana nak tahu perempuan tu suka kat kita?"

Saya, "tengoklah cara dia layan kamu macam mana. Kadang2 perempuan tak tunjuk yang dia minat kamu sebab dia pun fikir macam kamu jugak. Takut bertepuk sebelah tangan sahaja. Jadi kamu lah kena tunjuk yang kamu berminat jika kamu minat kan? Macam ambil berat, bagi hadiah kecik (walaupun tak mahal), tak pun pergi amik hati salah seorang keluarga dia"

tambah saya lagi, "perempuan suka lelaki yang pandai buat kelakar. Bukan maksud aku kebudak-budakkan atau tak serius tau. jangan asyik nak ketawa ajer. Tapi lelaki yang buat dia selesa dan jadi diri sendiri. Itu namanya ada chemistry. Ada paham?"

Z, "aku malas la nak pikat perempuan ni. Susah sangat. Kejap aku rasa dia suka aku, kejap dia tak ada respon....Susah2 kau cari la kat aku sorang calon yang nak dijadikan bini"

Saya, "pulok dah. Tadi kata berkenan kat awek tu. proceed jer la... Ko pun bukannya muda dah pun. dah nak masuk umur 30-an. Ko ada kerja tetap, ada rumah, ada semuanya. Aku tak mau la jadi match maker. Pandai2 la cari sendiri.. Hishhh macam budak-budak la ko ni. Kalau malas, suruh jer mak ko carikan ko calon"

Itu lah sedikit sedutan perbualan kami. Susah sangat kah nak memikat perempuan??
Iyer lah kalau nak seribu daya, tak nak seribu dalih kan? Memikat perempuan ni perlukan kesabaran.

Ini kerana selalunya perempuan tu tak yakin niat kamu tu. Jadi kena la tunjukkan kamu serius berkawan dengannya. Jangan pulak pada masa yang sama, memasang radar lain yaitu memikat lebih dari seorang aweks serentak. Itu carik nahas tu. Walaupun kamu-kamu lelaki ni yakin kamu hensem dan menawan, pantang untuk memikat perempuan adalah jangan curang. Ini belum apa2 dah main kayu tiga mana tak jadik haru biru kan?

*Anuar Zain dan Fahrin adalah contoh jejaka idaman Malaya. Gambar adalah hiasan semata-mata. Tiada kena mengena dengan penulis ya! :p

Sekian lah tips2 untuk memikat. pantun di bawah adalah khas untuk yang masih mencari2 calon hati.. semoga anda dipertemukan dengan insan sebaik insan. Amin~

Berdoa untuk dapat berkat,
Buat jodoh untuk si Hawa,
Pikat jangan sebarang pikat,
Jika hati tidak sejiwa.

Malaysia Hotness News------Ringkasan berita hari ini- Utusan

1. Kenaikan tol di tangguh

Komen: Bagus la tangguh. Sekarang kan 'recession'.... lagipun kalau kerajaan tanggung 1 billion disebabkan penangguhan nih kira tolong rakyat la skit, itu kan duit tax payer>duit tax payer tu duit rakyat. Apa salahnya kan? ringankan beban rakyat yang 'bukan-semua-kami-kaya-raya- macam-kamu'. Tapi tak setuju la tol naik. Mentang-mentang la dah tutup 2 tol lepas tu naik kan kadar tol di semua tol. Kalau nak naik tu mungkin kena berperingkat-peringkat. Ini semua mendadak. terima kasih la kerana menangguhkan tol. Perkara2 macam ini amat signifikan terhadap kami rakyat 'biasa'

2. Barangan Kraf Malaysia "terbaik" di Harrolds

Bagus la industri kraf Malaysia dah ke Harrolds. Tapi setakat mana industri ini membabit kan syarikat tempatan kecil? Tak ada pun nama syarikat tempatan melainkan nama2 syarikat orang besar jer (macam menguntungkan beberapa pihak jer---> statement jahat saya). Tapi saya memang setuju dan yakin barangan Malaysia seperti batik, kain tenun, kraftangan seperti seramik, kristal buatan Malaysia memang mempunyai ciri-ciri yang unik. Memang cantik.
Petikan akhbar Utusan:
Pertunjukan fesyen yang mempamerkan 54 rekaan menggunakan fabrik seperti batik, songket dan tenun daripada koleksi Yayasan Tengku Nur Zahirah Foundation, Galeri Seni Edon, Datin Sharifah Kirana, Kartini Illias dan Kraftangan Malaysia dipertontonkan kepada hadirin.

3. Bantah guna perkataan Allah

Kesnya begini ya tuan puan. Kementerian Dalam Negeri (KDN) membenarkan penggunaan perkataan ‘Allah’ dalam penerbitan berkaitan agama Kristian setelah kes penerbitan Herald
The Catholic Weekly yang dengar kata nak bawa perkara ini ke mahkhamah (kononnya nak saman 'kerajaan Malaysia').
Perintah tersebut berbunyi: ‘‘Percetakan, penerbitan, penjualan, pengeluaran, pengedaran dan pemilikan sebarang dokumen dan penerbitan berkaitan agama Kristian yang mengandungi perkataan ‘Allah’, ‘Kaabah’, ‘Baitullah’ dan ‘Solat’ adalah dilarang melainkan di muka hadapan dokumen dan penerbitan itu ditulis dengan perkataan “Khusus Untuk Penganut Agama Kristian’

Rujuk kepada: Perintah Keselamatan Dalam Negeri (Larangan Dalam Penggunaan Perkataan Tertentu dalam Dokumen dan Penerbitan) 2009 yang baru diwartakan oleh KDN.
Komen: Sedangkan ucapan salam antara Islam dan bukan Islam pun berbeda apatah lagi perkara ini. Perlukah bertengkar sedangkan perkara ini terang lagi nyata, "Untukmulah agamamu, dan untuk akulah agamaku !". (Mestinya Anda mengetahui hal itu bukan?). Jika dibenarkan dan diluluskan undang-undang ini, bukankah akan mengelirukan orang ramai? Apa motif mereka nak guna perkataan 'ALLAH' itu?

4. Keselamatan Parlimen di perketat

Satu Malaysia tahu perkara isu pergaduhan di parlimen. Bukan perkara baru. DI DALAM parlimen pun bergaduh, di luar parlimen pun bergaduh. Isu terbaru Pengerusi DAP, Karpal Singh yang mengeluarkan kenyataan berbaur 'provokasi' menyebabkan sekumpulan individu berhimpun untuk menuntut Pengerusi DAP, Karpal Singh memohon maaf kerana menggunakan perkataan 'celaka' terhadap Pemuda UMNO. Lebih memburukkan keadaaan beberapa orang anggota Parlimen masuk campur dan berlaku insiden tolak menolak sesama mereka.

Akhirnya Yang Dipertua Dewan Negara, Tan Sri Dr. Abdul Hamid Pawanteh mengeluarkan arahan:

"Kita cuma akan menghalang serta mengenakan sekatan terhadap mereka yang dikesan boleh mengganggu atau mengancam ketenteraman atau keselamatan Parlimen," Katanya, rombongan seperti kanak-kanak sekolah yang ingin melawat Parlimen tidak akan dihalang memasuki kawasan itu."
Komen: alahai, rasa-rasanya Karpal suka kepada isu2 yang menimbulkan kontroversi namun isu ini kenalah bijaksana menanganinya. jangan cepat melatah dan terus macam hendakkan title 'hero malaya'. Undang2 kan ada. kalau berbalah mulut mana sudahnya. Malu dekat budak2 tadika. Mereka pun tahu berbudi bahasa. Sudah2 muka yang sama keluar tv pastu berlagak hero. Anda tengok lah berita di tv pasti anda perasan. Ramai sangat...


Rasa2 nya cukup la berita untuk harini......... mengulas berita pun letey dibuatnya. Tiada berita signifikan (boleh mengubah paragdigma or something like that). Berita yang sama berulang-ulang kali. Balas-membalas tuduhan mulut buat la di rumah or diluar, jangan buat di tv. Orang-orang yang tak terlibat pon terpaksa menonton aksi2 seperti ini...haiihhhh (mengeluhhh)





26 Feb 2009

Like Mommy Like Daugther~


Go Go! pinkkyy mommy and her cute pinkyy daughter! :D

25 Feb 2009

Bila Orang yang menasihati or menegur tu 2x5

tah ape2

Celebrity morph~ suka-suka saja




Step by step - How to customize post - footer

Due to request of some of my collegues, here I showed you how to customize post footer (the one that appears at the bottom of every entry like this:



First, go to Dashboard then click >Layout:



Go to Page elements (1) and click >'Edit' at Blog post box widget (2):



A pop-up will appears showed the configuration of your blog footer. Select and customized according to your desire.



Now, there you have your own, customized post-footer. Have fun!

Body language speak Louder than words....


Love is wonderful things where sharing is caring...
Sometimes, it does not need to be speak out load but you can feel deep down in your heart.
Love does not need any theory nor philosophy to work but to be realistic and optimistic (percaya dan yakin qada & qada' tuhan).

It doesn't matter how much you do but how much you achieved :D



23 Feb 2009

Polls especially for girls to do and for boys to understand>>

Here I listed some of things that always be girl's best friend... How about you?

Vote now and let me know ya! :)


What are girl's best friend?


View Results
Create a Blog Poll

Money can't buy fashion or should I say Fashion victim?

One of fashion victim:

Paris Hilton wears a plethora of pink as she shops at Harmony Lane, a trendy boutique in Beverly Hills (omg sources)

Spec ni pasar malam pon bleh beli yang budak2 suka pakai tuuu.......

22 Feb 2009

Wavy's hairstyle

Here are some ideas to give volume to your hair ladies!
Wavy hair will give you problem if you don't find the right style, if not you hair will look like afro a-go-go look :


Compared to straight hairstyle, they can do anything to it without any concerns parameters as no matter how you cut it, it still looks straight and gorgeous.
But for those who have wavy hair, personally I think, layer hairstyle will totally gives significant new and fresh look~


Aishwarya Rai stunning looks~~ She has thick and healthy hair, owhhh she's sooo beautiful~~


Eva Longoria Parker wavy long hairstyle make her look innocent type of lady!


marcia cross wavy hairstyle makes she looks younger


Here is my favourite~ Ashley Benson's Hairstyles make her hair looks more volume, suitable for her thin hair.

Want a new look for you hairstyles>? you can go to:
http://www.thehairstyler.com
where they have a huge range of celebrity hairstyles (for those who want glamorous look)

Owh I'll think I will do another entry for tudung styles but there's not enough sources to dig into.
Maybe later I will blog about it (hey, I'm not a fashionable-freek-type but I loves simple and easy to dress look.)


Maybe you all have any suggestion any website where I can find more information of muslimah or malaysian type of fashion? Thank you :)

Apa nak jadi?

Lelaki memukul wanita adalah perkara yang tidak sepatutnya berlaku. Iyalah sampai bengkak2 dan berdarah2.

Contohnya, kes terbaru adalah Rihanna iaitu penyanyi yang dijangka datang ke Malaysia terpaksa menangguhkan konsert nya di Malaysia gara2 menjalani rawatan pembedahan plastik di muka selepas dipukul teruk oleh boiprennya yang tidak guna, Chris Brown.


gambar adalah dari sumber: http://www.tmz.com
Kesian plak jd celebrity mesti semua orang nak tahu hal dieorg..

Kat Malaysia pulak heboh kisah diana danielle dipukul boipren nya shamsul (anak yusof haslam). Tapi takde la seserius kes Rihanna tu, kepoh jer lebih kot. heeheh :p


Anyway 2 contoh di atas adalah di kalangan artis. Saya paparkan bukan nk highlight kes2 artis ni tapi kalau saya bagi contoh Aminah kena dera boipren, anda mesti tak kenal kan? jadi kes yang ingin saya highlightkan di sini adalah, kes 'boipren dera girlpren sendiri'. Apa kes dieorg ni sebenarnya... suka suki jer pergi pukul anak orang teruk2 kan? belum kawin lagi dah pandai angkat2 tangan, angkat kaki belasah anak orang.

Jika anda pernah mengalami situasi seperti ini, nasihat saya buatlah laporan polis yang berhampiran dan tinggalkan lah 'kekasih-yang-kesayangan-itu'


Bersediakah anda untuk berumahtangga?


OK2. Topik kali ini adalah lebih serius berbanding topik2 terdahulu. Sila serius kan muka anda dan buat2 cun (pada yang cun, buat yg luar biasa cun) kerana topik ini memerlukan emosi yang stabil ya kawan!

Disebabkan tahun ini sahaja, saya menerima sebanyak 10 jemputan perkahwinan (setakat ini -sekarang dah bulan 2) saya terfikir utk buat entry ini memandangkan saya.. ehem2 .. masing single mingle (but not available) hehehe.. mungkin apa yang berlegar di kepala saya, sama menghantui kepala anda. Berikut adalah perkara2 yang perlu diambil kira sebelum melangkah ke alam perkahwinan:

1. Kriteria calon
Anda dah ada calon? mesti ada kriteria yang anda mahu bukan? screening process and exclusion part....
Saya rasa tidak perlu tergopoh2 dalam mencari jodoh kita, kita perlu berusaha dengan cara yang betul. Ada kata-kata mutiara mengatakan, "Jangan mencari suami setampan Yusuf jika diri tidak secantik Zulaikha, tidak perlu diidam suami sehebat Ali jika diri tidak setabah Fatimah, dan tidak perlu didamba suami sesempurna Baginda s.a.w. andai diri tidak sesetia Khadijah (untuk lelaki pun sama ye!). Kita sering terlupa menyedari hakikat diri sendiri. Namun, kita semua berhak untuk mendapatkan yang terbaik kan? Sentiasa memperbaiki diri sendiri dan mencari seseorang yang 'serasi' dengan kita. Kata2 di atas mungkin ditujukan pada orang2 yang "kau-ingat-kau-bagus-sangat?"

2. Stabil kah anda?
Dari segi kewangan kena kumpul duit sebelum kahwin tapi selalu lupa selepas kahwin punya cerita tak ada simpanan atau backup. Pastikan duit cukup ya tuan puan..


3. Fikir tentang duit belanja untuk berkahwin:


Cukup kah? Yang saya selalu lihat: Mas kahwin (ikut negeri), barang-barang hantaran (yg shining mining, blink2, branded), kenduri (khemas, pelamin dan kadang2 pakej ngan katering- sekepala rasa2 nya boleh mencecah RM15) tak termasuk kos jurugambar yang sekarang nih jadi trend2. Nak mak andam@professional jurumekap? Dulu kawan saya punya bulu mata palsu sangatlah mahal~ terkejut mak aii..baru bulu mata palsu.. Baju kahwin nk tempah, ada yang mahal (sebab jarang2 orang pakai atau baju baru) or yang murah skit (dah ramai orang pakai). Kad kahwin macam2 pesyen sekarang nih..pilih jer nk mahal ker murah ker..



2. Sediakah untuk jadi lebih bertanggung jawab?

Contoh paling senang, komitmen utk pergi kursus kahwin dan daftar nikah. banyak prosedur2 dia. Itu belum masuk bab rukun2 nikah dan syarat sah nikah...seorang ibu bertanya kepada anak nya yang merupakan kawan saya (seorang perempuan) sebelum dia kawin, "bersedia ke nak basuh baju orang, nak masak untuk orang, nk jaga orang lain?". (gulp! ...hehehe..... saya tak pass la bab ni takot2 :p..)

3. Bersediakah utk menerima dan memberi?

Iyerlah hidup selepas berkahwin mesti lah berkongsi kan? Sebelum kawin memangla semuanya indah. Selepas berkahwin perlu rasanya perlu menerima kekurangan masing2 dan bertolak ansur dan berfikiran terbuka.


4. Ilmu tentang rumah tangga

Kene tau tanggungjawab or apa2 yang related dengan 'rumah' dan 'tangga'. Kalau fail, susah la nak kawin macam tu kan? Sumber utama adalah buku2 dan internet (bukan surfing baju2 pengantin sahaja, ilmu dan persiapan pun kene surfing juga kan?)

5. Keredhaan Ibu bapa

Keredhaan ibu bapa juga penting untuk mendapat berkat. Orang kata kalau nk kahwin tu kena kahwin dulu dengan ibu bapa (bakal mentua). Jangan la pergi kat Thailand semata-mata nak kawin lari. Bayangkan ibu bapa yang penat2 besarkan anak sampai jadi hensem dan jelitawan, alih2 ada orang nk bawak lari koboi macam tu ajer? (aihhhh!)


Saya percaya pada Qada dan Qada' tuhan. Jika kita berniat baik, InsyaAllah tuhan memberi kesenangan kepada kita. Rezeki orang kita tak tahu; perkahwinan juga rezeki, anak juga rezeki Allah. Kita mampu merancang, tuhan yang menetukan. Oleh itu, saya selalu berdoa yang baik2 dan yang hebat2 belaka untuk keluarga, sahabat2 dan tak lupa diri sendiri.

*Sesiapa yang nak bagi pandangan mengenai topik ini adalah di alu-alukan!

21 Feb 2009

Hari ini sabtu yang manis~

Animated Pictures Myspace Comments

-Hari sabtu tanpa kerunsingan adalah hari sabtu yang manis-
(muka senyum lebar sampai ke telinga)
-Titik-

Snowy



Setelah membuat entry mengenai Chibby (adik kpd snowy), sekarang saya memperkenal snowy! bulunya putih dan lembut umpama kapas dan sangatttt gemok.
Hobi tido 24 hrs dan selang sejam dari tu makan friskies. Sedap dipelok dan cara peluk macam mengendong bayi sbb snowy beratnya lebih kurang 5 kg's. bayangkan lah~

Snowy mmg malu terhadap camera berbanding Chibby yang memang suka posing2.



gambar candid chibby (just incase kamu kamu semua terlupa how does chibby looks like).

*Saya tidak membeli kucing2 ini malahan saya mengutip kucing2 ini di rumah flat dari mereka kecil lagi dari mengelakkan mereka dibuang dan dibunuh dengan kejam oleh perlindungan haiwan (atas alasan tidak cukup tempat tinggal dan kos tinggi). Saya jatuh cintan pandangan pertama bila pertama kali melihat mereka.

Sayangilah haiwan kerana mereka juga makhluk tuhan~

20 Feb 2009

Mari2 dengar ini cerita~ Dr HM Tuah Iskandar book review



Ya, Buku ini berjudul "TAU TAK APA" dengan tagline nya adalah:
"kita semua mampu kalau mahu"

Mesti anda pernah dengar Dr HM Tuah kan? Pakar motivasi kat Malaysia ni dari segi penulisan dia merupakan salah seorang yang banyak terbitkan buku2 motivasi.

Saya mahu (kalau boleh) semua orang membaca buku ini.
Jika anda rasa stress atau rasa kurang motivasi, silalah pergi ke kedai buku dapatkan buku ni.
Buku motivasi yang santai dan sesuai di baca di hari minggu sambil minum air sirap!
Lagipun bahasa senang paham, macam kawan bercerita kepada kawan. ada unsur2 jenaka,
nasihat dan kadang2 ada tips2 jugak.

Ia tidak mengambil masa yang lama untuk membaca buku ni 318 muka surat aja dan boleh dihabiskan dalam masa 1 hari.

Saya listkan antara topic2 (cream of the cheese) yg saya rasa menarik ya! :

sampah pun berharga pada yang tahu
11 cara tambah rezeki
cerita taugeh (ada 4 chapter pasal taugeh je k!)
tulenkah anda?
tak guna kelulusan kalau jahat
gila meroyan apa?
3 cara lawan penyibuk (saya suka bab ni)
Beza orang maju berniaga
Memantau emosi dengan air
Sejadah terbang

*Ini bukan lah iklan berbayar tetapi pendapat dari kaca mata dan fikiran saya yang tidak seberapa ini. kalau tidak bersetuju, terpulang pada pendapat masing2 ya! :)

Oh ya sila click --> http://www.drtuah.com

terima kasih juga kepada bos karangkraf
Dato Hj Hussamuddin (kawan ayah saya) yang bermurah hati memberi buku ni secara percuma.

TGIF--- Thank god it's Friday!!~


Setelah merata ceruk di Shah ALam mencari Slurpeee selama seminggu (*saya adalah penggemar slurpee yg tegar) mungkin ini hari bertuah saya. akhirnya, saya telah menemuinya di seven eleben sec 9~ weeehaa!!



Kalau nak tahu dah seminggu saya singgah di kedai seven eleben (di setiap cawangan di shah alam) tapi tak tau mengapa mesin slurpee di shah alam selalu rosak, merata seksyen aku jelajah tau! sampaikan saya tanya jurujual kat seven eleben itu (situasi selepas mendapati mesin slurpee rosak):

"kak, betul ke mesin ni rosak? dah banyak kali rosak jer? penat la saya macam ni...datang jauh2 nk slurpee tapi tgk2 mesin rosak" --> nada kecewa

(kesian jugak jurujual tu tgk terkebil-kebil pandang aku sambil tersenyum)...Ya mungkin dia dan orang lain tidak paham kenapa saya penggemar slurpee...

Saya suka rasa dia

Owh dan selamat berhari Sabtu dan Ahad ya kawan2!!


19 Feb 2009

Taggie Tanggo~

Thanks to shasha for this tagging games.

Nampak jer senang kan? :p

Rules:
It’s harder than it looks! Copy to your own note, erase my answers, enter yours, and tag twenty people,(5-6 will do kot..)Use the first letter of your name to answer each of the following questions. They have to be real; nothing made up! If the person before you had the same first initial, you must use different answers. You cannot use any word twice and you can’t use your name for the boy/girl name question.

My name starts with the letter H

1. What is your name : hazwanie

2. A four Letter Word : hunt

3. A boy’s Name : hashim

4. A girl’s Name : halimatul saadiah

5. An occupation : err.... hindustani actress?

6. A color : hitam

7. Something you’ll wear : hair clip

8. A food : Herbes de Provence -French cuisine

9. Something found in the bathroom : hantu

10. A place : holland

11. A reason for being late : histeriaa syndrome

12. Something you’d shout : heii! hooiii! huuui!

13. A movie title : He's just not that into you [ghooghooghoo -the critics gave C+ and yahoo reviewers gave B- ]

14. Something you drink : Hundred plus (extra)

15. A musical group : Hindustani pria sri langka (a boy band~~~ngeengee)

16. An animal : Harimau meow meow

17. A street name : Hartamas

18. A type of car : HONDA CITY

19. The title of a song : Human by Killers (brutal giler)

I am tagging (sesaper yg nak buat, sila lah yer:)

1)Miss Lina Chan

2)Miss Fazleen

3)Miss lisa

4)Epol

18 Feb 2009

bye2 kepada pakwe itu

Merujuk kepada blog 'nasi lemak coco crunch'

saudara epul senaraikan 4 ciri awek yang patut korang tinggalkan, aku pulak senarai kan 8 ciri pakwe yang patot ditinggalkan (jangan marah en epul, sekadar utk bacaan umum tau):~



1-Kurang pegangan agama
Selalunya tgk2 time solat jumaat. Adakah si dia itu pemonteng tegar? kalau solat jumaat seminggu sekali pon ponteng, inikan pula solat 5 waktu. Nanti macam mana nak bimbing anak orang?



2-Selfish
Semua salahkan perempuan jer. itu ini tak kena. Pastu semua kerja2 perempuan yang buat. Dari zaman berpacaran, makwe yang kena drive, bayar tambang bas, bayar makanan, bayar segala-galanya sehingga zaman kahwin, isteri kena masak, kena jaga anak itu ini padahal lelaki dok goyang kaki duduk di kedai kopi.



3-Panas baran
Pantang sikit angkat tangan atau pun kadang2 kaki pun naik jugak. Ikut hati nak tengking2 dan pukul makwe (anak orang tuu). Dengan makwe ala-ala tentera punya train tapi depan suku sakat kekawan manis umpama tebu. haaa..lagi satu, suka membelasah juga orang2 yg tidak berkenaan yang berhampiran dgn tempat pertengkaran.

Hi5 Emoticon

4-Childish
Tak nak komitment dan berasakan hidup ini muda selama-lamanya. Makwe setia giler tapi tak dipinang2 nya atas alasan tak bersedia, sudah2nya sbb makwe dah makin tua dan tak cantik lagi, terus carik perempuan muda2.

Hi5 Emoticon


5-Mata keranjang
Jumpa perempuan dahi licin, ala2 aiswarya rai terus jer curang. Dah pulak tu, curang senyap2. Makwe sendiri tak nak lepas, tamak nk dua2 makwe. ape kes?

Hi5 Emoticon


6-Pengotor
pengotor bukan comot ya! pengotor adalah tidak mandi berbulan-bulan sampai bau pun mcm bangkai.
Hi5 Emoticon

7-Kedekut
Duit kau duit aku, duit aku, duit aku lah~
Hatta belanja aiskrim pun kedekut




8-Psiko
namapak smart dan bergaya, tapi macam ada masalah mental sikit. Mungkin stress atau memang begitu. Sikap yang ganas tiba2 sehingga mencederakan diri sendiri dan orang yang tidak berkenaan

Hi5 Emoticon


Oleh itu, saya sangat lah setuju jika en epol katakan pilih lah pasangan yang serasi. Mau2 yang memahami, jangan lah asyik nak harapkan terbaik daripada orang lain tapi diri sendiri hampehhh~~~


hehehe............................

p/s: entry kali ini tidak ada kena mengena dengan emosi terlampau. Ia adalah pandangan umum semata2 penulis tau! :p

17 Feb 2009

Kepanasan macam cacit wit wit~

Hi5 Emoticon
Hari ini nak tahu tak mengapa aku rasa macam ala-ala pening2 lalat?

Dengan suhu yg mececah 35C atau lebih daripada itu akibat daripada kerosakkan aircond menyebabkan oksigen sangat terhad dan aku berasa seperti di cekik hantu. Bau2 berkuap dan peluh2 orang yg tidak berkenaan mencucuk2 hidung sehingga deria bau menjadi kaget!

Hi5 Emoticon

Bila la aircond akan diperbaiki...aku tak boleh fokus nak buat kerja. Hatta angkat air sebaldi sekalipun aku tak larat. sangat tidak produktif ok!

Hi5 Emoticon

Peluh menitik2 macam mandi jek... hujan....turunlah dikau..........kenapa ko tak turun2... kesian lah aku yg kekeringan macam cicak kobeng yang baru kene lenyek steam roll....


Hi5 Emoticon

Rasa macam kepanasan yang menyebabkan badan menjadi longlai dan tiba2 perasaan untuk pulang ke rumah membuak2.... Kolam ikan yg airnya hijau itu seperti memanggil2 aku utk terjun...alangkah bagus kalau ada kolam renang utk bersantai?..... Dekan oiii plueesssssssseeee laaaa baiki aircond secepat mungkin!!!

Hi5 Emoticon


panggilan ais krim slurpee semakin kuat....arghhhh......Slurpeeeeee kuuuuuuu!!!>>>>>

Curiosity killed the cat


It's a proverb which means --> "Inquisitiveness can lead one into dangerous situations"



Joke for today:

Mother - "Don't ask so many questions, child. Curiosity killed the cat."
son - "What did the cat want to know, Mom?"

_____________________________________________________________________

Everyone have level of curiosity of their own. "what if I do that.." ; "what if Not"; "what if I go", "what if I don't"... but sometimes, long thinking will not get things going.

Personally, I think, It's ok to be curios but we have to confront it with knowledge...

Pepatah melayu berkata "Kalau kail panjang sejengkal, Lautan dalam jangan di duga."






Mengomen dan Mengomel ~

Ya kepada comen dan comel sekalian (merujuk kepada komen dan mengomel)

Tetiba tergerak hati utk memberi pendapat setelah membaca entry "Kenapa kita selalu lupakan mereka" from 'Made from vinegar & Ice'.

Secara ringkasnya, cerita ini cerita sedih di mana, ex-schoolmate (sekolah rendah) blogger ini telah meninggal beberapa minggu lepas. Blogger ini hanya mengingati nama sahabat dia sahaja dan menyatakan "he was a nice guy".

Persoalan cepu emas dari blogger ini membuatkan aku terdiam dan berfikir sejenak,

"kenapa kita selalu tak ingat orang yang baik? (tidak mengambil tahu perihal kebaikan yang dibuat)"
"kenapa kalau sensasi selebriti itu menjadi perkara hangat untuk dibincangkan? (padahal tiada kena mengena dengan kita)"

Sudah menjadi lifestyle, perkara2 sensasi atau publisiti murahan ini mendapat sambutan dan sentiasa meniti di bibir kita dalam kehidupan seharian. orang2 yang berparty dikatakan ada life, orang2 yang berjuang cth nya melanjutkan pelajaran@ berjuang dimedan perang@ sibuk membuat kebajikan tiada life (Rujuk juga kepada entry saya sebelum ini yang "all glitters is not gold"). Bukan semua yang cantik dan sedap dan nikmat itu bernilai...

Mungkin sebelum ini kita hanya lihat dengan mata kasar sahaja. Hidup penuh glamor, keseronokan itu dikatakan sebagai hidup yang bermakna (tu sebab ramai nk masuk akademi fantasia kot). Bila difikir2 kan semula, betul kata blogger tu yg hidup ini lebih bermakna jika kita dapat memberi sumbangan kepada orang lain dengan penuh keikhlasan tanpa banyak 'mengomel' itu ini. Perkataan yang paling tepat adalah 'hidup ini perlu ada pengorbanan' bukan sekadar kita hidup untuk diri sendiri cth, 'aku nk jadi kaya nnt boleh hidup senang' instead alangkah baiknya jika ditukar paragdigma kita kpd 'walaupun tidak kaya, tapi aku masih mampu memberikan sumbangan kepada insan memerlukan'. wang bukan segala-galanya sebagai alasan tidak memberi sumbangan.

lagi sekali aku setuju kata blogger tu yang "we live in superficial world". Memang lah dunia ini senang kita berjumpa perkara2 yang melalaikan, namun kebaikan dunia susah untuk dicari. mungkin kena memahami dan muhasabah balik apa tujuan kita dilahirkan didunia.

Kadang2 bagus juga membaca blog orang2 kerana dari situ kita akan dapat menilai dan muhasabah diri sendiri. Kita sibuk memperkatakan cerita sensasi sehingga lupa yang sebenarnya hidup ini lebih daripada tu.

Aku mula terfikirkan, apa pula sumbangan aku kepada masyarakat..... Terima kasih blogger 'magenta'. Terima kasih kerana menyedarkan aku.


p/s: aku recommend korang baca entry penuh di 'Made from vinegar & Ice'


14 Feb 2009

Kuasa pelukan Ibu


A Hug is Mom's Best Reward -- who can denied that.

*gambar ini adalah hiasan semata2~


Remember I've write about my sleeping disorder? It's a very difficult moments. At first I want to keep it to myself as I think it's only a small thing but lately, I always come late to work and it's effected perception other people towards me (minah lambat datang kejer- xoxo).

At last, I talked to my mother (panjang lebar dan penuh syahdu) and eventually, she said nothing...Yup...NOTHING AT ALL. She just hug me tightly (maybe my body language desparately ask for hug) and after a while she said "wanie kene kuat". The warmth and smell of motherhood just ease me up. And tears just come out like that. What a realived therapy. Now I am back on track and refreshen up. Maybe a few series incident happeneds (which I sure that nobody aware and I don't want to talk to anybody about it) that makes me kind of thinking a lot and sadly, I CAN'T STOP thinking about it.

The ideal and accurate words to describe my mother advised is "TOLERATE" and "PATIENTS". That's the key of success.

Now I can sleep well and even better than before and believed it or not "kuasa pelukan ibu adalah yang paling kuat di dunia"

Terima kasih Mama!

Tell it to YOUR diary

It's fun to blog BUT sometimes I noticed that bloggers tend to blog 'things' that suitable only in their own diary..not the blog diary BUT just a normal diary.



Just giving my thoughts maybe I'm wrong but certainly these "things-in-diary-only" is what people like to read.. the sensational part which attract people, but personally I still think it's not proper to 'mengaibkan' or 'cerita dalam kelambu mambu' in blog. maybe you can personalised it to only limited to your circle of friends only.

I try not to be emotional when I writting blog as I am awared and concerns about other people feelings also.

But it's up to you to write. There's no rules in writting. Some people not aware of this little tiny miny things. They do what ever they like without thinking the consequences of it.

Just my personally opinon though...

13 Feb 2009

ALL THAT GLITTERS IS NOT GOLD~

It's a proverb that means = 'The appearance of a thing or person can be deceptive'

Appearances can be deceptive and things that look or sound valuable can be worthless.


We often confused by our own eyes, hence we often look physical appearances first without looking at the other side of it.

Some typical situation around us which we met and deal every day:

Situation 1

Same like when we buy something like handphones, laptop and other electronic stuff...we buy it with a high prizes but when we want to sell it back, it become worthless.

pendrive yang comel harga mahal nk mampos tapi 1 G jer...

*Sigh... What a cruel world we living in............................

Situation 2

"Lawanya perempuan tu, sesuai la jadi bini I" ---- (rupa-rupanya pondan)

*Tu la, lain kali tgk 2-3 kali dulu baru tau (takpun tanya dulu)

Situation 3

"rantai ni mahal tau..I beli harga RM10,000. cantik kan? blink2 shining2 (sambil menayang2 kpd org2 yg terlopong tgk)" ----(rupa2nya barang palsu, beli kat masjid india jer)

Situation 4

"Hotel ni tak canggih langsung, aircond pon takder" -----(padahal nk sewa bilik murah2 jer, padan dengan harga la..hotel ada aircond mahal dan 5 bintang, ko nak bayar ker?)

"kete ko buruk la, tak nk aku naik" ----(Setahu aku perdana menteri jer ade kereta khas ataupun jutawan)

Situation 5
"Apsal girlfriend buruk nak mampos tapi dapat boyfriend yg cun giler? atau pon apsal boyfriend muka macam kawah tapi dapat girlfriend badan mcm violin?" -----(wut's is your problem? cantik tu subjektif tau dak! Ko ingat ko cantik sangat?)



Situation 6
"pakai kereta mercedes Benz mesti orang kaya, sesuai jadi menantu aku" ----(padahal hutang keliling pinggang..duit kereta dh 3 bln tak bayar, tgk2 mentua kena tanggung nnt)

Situation 7
"Kurusnya dia sekarang. mesti makan ubat kurus tuh"---- (rupa2nya orang tu kencing manis, patotla kurus)

___________________________________________________________________

From now on, every single things will take into count. Sometimes our judgements is not correct as we are only human. Tak semua yang muka matured and senior have a matured thinking. And not all yg suka sluppee (7-Eleven), suka aiskrim, suka coklat is not matured. that's typical judgement which I think not fair.


And not all guy who like to do sewing or washing dishes we labelled as guy-like-to-be-girl. That's not true. Frankly, I'll like this type of guy because they know how difficult to be a women.


Tak semua yang manis itu gula dan tak semua yang tak semua yang pahit itu ubat.
Manis2 gula penyebab kencing manis, pahit2 ubat banyak guna utk org sakit.


Renung2 kan lah

Talking in Sleep

Arghhhh! I have sleeping disorder lately. It's hard for me to sleep and take rest at night. My brain become more and more actives at night (everybody sleeps BUT I can't). Usually I read books, but the attempt failed. Instead, I have more things to think of. And the worst thing --> I have sleep talking problems sometimes

Some facts about sleep talking:

Sleep talking is the utterance of speech or sounds during sleep without awareness of the event also known as
Somniloquy. It is not an uncommon problem, especially in children and likely to occur in about half of all children and in about 5 % of adults.


I want to sleep!!! with peace mind and free soul but it seems like someone have been chasing over me until I feel breathless and suffocate with limited oxygen.

Please don't disturb me anymore. I just need to rest.........

12 Feb 2009

What I really...really want NOW!

It's an usual thing if a women craving for chocolates, dreamy handbag, shoes (with blink2 on it), a big house, a handsome man as a husband, a sport car (although some of them do not have driving lisence)....



But as for me what I want right now is...............No, it's not a pretty husband, it's not a shining mining car, it's not million of shoes, it's either not a house BUT....


>


>


>

Yup! a Massage Chair!!!!!



Carrying backpack of 3kg's laptop everyday and some of books makes my shoulder began to ached and screaming badly for pampered. I really need a MASSAGE Chair......a cozy and warm of a leather (colour in red) massage chair...........


Well the big problem is.......> I DON'T HAVE ENOUGH MONEY TO BUY IT

and maybe I should stop dreaming of it............

umpama "badan ku sakit, duit tak ada"---- alahai.............tragisnya......waaaaaaaaaaaaaaaaaaa..


banyak cekadak kau nak massage chair...sape nak bagik?